Menighetsutvikling/ menighetsplantingskurs

Grunnleggende menighetsplanting fra DCPI (Dynamic Church Planting International) er et 3 dagers, (7t pr dag) tverrkirkelig og praktisk kurs som brukes i 119 land, som nå er oversatt og bearbeidet for norske forhold.
Hvordan nye menigheter fungerer er et videregående kurs fra DCPI, på 3 dager der du lærer hva som må til for at en menighet skal vokse.

Neste kurs: 1.-3. mars 2024 på Figgjo bedehus eller på internett. Påmelding/spørsmål: Gerd Håland <gerd.haaland@lyse.net>

Det er mulig å ta lærerkurs på en dag og bruke kurset selv etterpå. Kursene koster kr 300,- (onlinekurset er gratis, men det tas opp en gave)
Dette er fine kurs både for de som tenker å starte et nytt kristent arbeid og for ledere i etablerte menigheter, som menighetsråd, eldsteråd osv.
Kursene blir stadig arrangeret også i Norge på norsk, følg derfor med på dcpi.eu/events/  Kursene er oversatt til 43 språk, slik at det er mulig å få kursheftet på et annet språk i tillegg til norsk, hvis det skulle være aktuelt. Det kommer snart et Mentorkurs på 3 dager og et om evangeliserende bibelgrupper/husfellesskap på en dag.

Kursene er svært lærerrike og vil gi en god start på semesteret eller på et nytt arbeid i Guds rike!

Ta kontakt på kontaktskjemaet, hvis du ønsker å være med på en av kursene eller du ønsker at det skal bli arrangert på ditt hjemsted. Bønn for Den norske kirke har 3 sertifiserte lærere og kommer gjerne å har kurs i din menighet.

Velkommen til et inspirerende kurs 🙂